Cunoscandu-ti necesitatile si prioritatile
Primul si cel mai important pas pentru a te ajuta sa gasesti si sa cumperi casa de care ai nevoie este sa te cunosc personal odata cu aflarea cat mai exacta a necesitatilor si prioritatilor tale.
Obiectivul Primei Intalniri cu mine Mircea Vinteanu este de a-ti cunoaste in profunzime necesitatile si prioritatile. Printr-un interviu personal in care voi asculta activ, vom determina punctul de plecare: ce nevoi ai?!
In continuare iti voi explica in detaliu intreg procesul care implica cumpararea unei noi proprietati. Iti ofer consiliere pentru a cunoaste piata imobiliara reala, iti explic pasii care trebuiesc urmati in cazul in care vei contracta serviciile mele.
La sfarsitul acestei prime intalniri, decidem impreuna daca ne putem angaja sa lucram impreuna printr-o relatie de incredere.
Semnarea contractului si livrarea documentatiei solicitate.
La a doua intalnire, imi poti pune toate intrebarile care apar dupa citirea contractului si stabilim conditiile concrete in functie de nevoile tale.
Contractul include obligatii si angajamente de ambele parti, precum si detaliile tuturor serviciilor contractate, durata, onorariul, modalitatea de plata precum si un plan de protectie al cumparatorului.
Intr-o anexa includem toate informatiile legate de caracteristicile proprietatii cautate: : zona, suprafata, tipul de proprietate, cerinte minime cum ar fi numarul de camere, de bai, locuri de parcare, terasa, gradina, piscina, etc, precum si bugetul initial.
Pentru ca procesul de cumparare sa fie transparent in fiecare moment, voi lucra exclusiv pentru tine ca si cumparator si voi primi un onorariu fix prestabilit pentru contravaloarea serviciilor mele si care nu va avea legatura cu pretul final al propritatii cumparate. Astfel, vei fi sigur ca voi acorda intotdeauna prioritate intereselor tale.
In plus, in aceasta a doua intalnire, avem nevoie de documentatia financiara necesara pentru a realiza studiul de finantare sau aprobarea prealabila a imprumuturilor ipotecare asta daca nu ai gestionat deja finantarea cu o banca sau entitate financiara.
Studiu de pre-finantare
Obiectivul acestei etape este stabilirea bugetului de achizitie si realizarea planificarii fiscale a cumpararii.
Este o etapa necesara pentru a stabilii cu un criteriu obiectiv bugetul de cumparare, a concentra cautarea si a definii clar ceea ce poate fi cumparat cu adevarat si pregatirea terenului pentru momentul cand vom face rezervarea si vom inainta oferta de cumparare.
Acest lucru de pregatire este esential deoarece permite cumparatorului sa:
- Cunoasca finantarea si bugetul disponibil in avans.
- Evite pierderea oportunitatilor de cumparare deoarece aprobarea finantarii este intarziata.
- Profite de cele mai bune oportunitati viabile in loc sa piarda timpul cu actiuni inexacte.
- Realizeze o buna planificare de cumparare si sa cunoasca cum sa-si poata economisii bani la cumparare.
- Evite situatii de stres si dezamagire.
Cautare, selectie si vizite
Odata ce avem clar ceea ce dorim sa obtinem, voi lucra zilnic pentru a gasii si selecta proprietati care se potrivesc cel mai bine nevoilor tale.
Caut sistematic si cu un plan de lucru bine organizat cu toate mijloacele de care dispun:
- Proprietari
- Agentii imobiliare
- Colaboratori
- Banci
- Casute postale profesionale localizate
- Cautarea in baza de date existenta
- Trimiteri email catre toate agentiile imobiliare cu informatii despre tipul de proprietate cautat
- Alerte in portalurile imobiliare
- Apeluri telefonice specifice in reteaua mea de contacte
Prin aceste canale, voi obtine informatii despre proprietatile aflate in prezent la vanzare si de asemenea despre cele care vor fi disponibile imediat insa neaparute inca in piata pentru a-ti putea furniza informatii de valoare.
Filtrez informatiile si selectez vizitele care pot satisface nevoile tale. Vizitez proprietatile pentru a vedea daca indeplinesc eficient cerintele pe care le-am stabilit. Realizez o cercetare a mediului , facilitatilor si serviciile existente in zona cat si o evaluare specifica a pretului.
In continuare, realizez un raport individual pentru fiecare proprietate cu toate informatiile si fotografii.
Intr-o intalnire ulterioara examinam toate informatile si selectam ce vizite vrei sa realizezi.
Sunt responsabil de planificarea fiecarei vizite si te intotesc pentru a te ajuta si a avea toate informatiile, inclusiv pentru a adresa cele mai incomode intrebari importante pentru a face o achizitie buna.
Prezentarea ofertei si negocierea
Cand gasim proprietatea pe care vrei sa o cumperi, este momentul sa faci o oferta de cumparare de nerefuzat. Pentru asta, consilierea mea iti va fi de mare ajutor.
Pe de o parte, toate ofertele de cumparare sunt sustinute de un studiu de piata si se bazeaza pe rapoarte tehnice, privind starea proprietatii, avantaje si dezavantaje.
Te ajut sa mentionezi toate conditiile ofertei de cumparare: pret, termeni, conditii, date de plata, negocierea cu chiriasii daca este cazul si de asemenea calcularea costului real pentru proprietatea selectata.
In cadrul negocierii, strategia va fi orientata exclusiv spre apararea intereselor tale. In plus, vei avea de partea ta experienta mea si informatiile privilegiate pentru a te ghida in negociere si a te ajuta sa inchizi negocierea in cele mai bune conditii.
Semnarea contractului
Dupa finalizarea negocierii, inainte de semnarea contractului, se studiaza situatia juridica a proprietatii pentru a ne asigura ca cumpararea este viabila.
In continuare elaborez contractul cu toate garantiile incluse si mentionand toate punctele importante din negociere pentru a lasa totul bine definit si fara loc de surprize.
Iti voi explica foarte clar toate clauzele contractului de vanzare cumparare astfel incat la momentul semnarii sa ai totul clar si sa te simti in siguranta.
Prelucrarea creditelor ipotecare
Pentru a fi cat mai bine sfatuit, pot prelucra dosarul tau ipotecar si inaintat mai multor entitati financiar/bancare si te sfatuiesc sa decizi ce ipoteca si ce costuri esti dispus sa alegi.
Odata ce ipoteca a fost aleasa, proprietatea trebuie evaluata. In acel moment voi insotii evaluatorul in locuinta si organizez documentatia de care are nevoie pentru a emite raportul de evaluare, fara ca tu sa fii nevoit sa intervii in niciun moment.
Pregatirea semnarii
Organizarea semnarii inseamna de a fi de acord cu toti actorii: vanzatori/reprezentanti, banca, agentie, cumparator, chiriasi( daca este cazul), notarul, girantii, etc.
Este momentul cand trebuie sa ne asiguram ca proprietatea se vinde libera de sarcini si asta o vor dovedi certificatele doveditoare provenite de la institutiile de stat si autorizate.
In acest moment decisiv, ai tot sprijinul meu profesional pentru a te putea asigura ca nu esti pus in nicio situatie de risc.
Pentru a te bucura si de a fi calm la momentul semnarii, voi ruga notarul sa ne dea o copie a actului pentru a avea timp sa-l citesti si sa ti-l explic in detaliu.
Chiar inainte de semnare, ne vom intoarce impreuna la proprietate pentru a ne asigura ca totul este corect si conform celor convenite.
Si daca ai nevoie, iti pun la dispozitie o lista de colaboratori de incredere pentru reparatii, mutari, asigurari, etc.,
Daca ceva iti este neclar, discuta cu mine. SUNA-MA fara nici un fel de obligatie. Sunt aici pentru a te ajuta.