Intr-o piața în care tranzacțiile se fac greu sau foarte greu, este nevoie de artificii pentru a vinde. Dar dacă vrei chiar mai mult de atat, daca vrei să vinzi repede și la cel mai bun preț, atunci este nevoie de un plan bine pus la punct. Trebuie să faci un spectacol din locuința pe care încerci să o tranzacționezi, trebuie să o ridici dincolo de potențialul pe care crezi că il are. În lumea imobiliarelor, acest concept se numește „Home Staging” și sugereaza că o locuința ar trebui aranjata cel puțin la fel de mult ca și o mașină, atunci când este scoasă la vânzare.
Pentru ca o locuință să fie vândută repede și la cel mai bun preț, este nevoie în primul rând de interes. Este mai ușor poate pentru un agent imobiliar profesionist să facă acest lucru, decât pentru un proprietar. Explicația este simplă: agentul a mai avut cu siguranță asemenea cazuri, știe deja scenariile care funcționează cel mai bine și are recuzita necesară, sau o poate obține la costuri mult mai reduse decât un om obișnuit. Poate chiar gratuit.
„Pregătirea casei pentru scenă funcționează destul de ușor, atunci când ai mai făcut-o. În biroul meu am cam 12 plante în ghivece, de diferite mărimi, pe care agenții le iau pentru a pregăti un balcon sau o terasă. O mică atingere care schimbă totul. Avem de asemenea și o cutie de pregătire a casei. Înăuntrul ei se găsesc prosoape colorate, câteva vaze, flori artificiale, perne intens colorate etc”, a declarat Christian Nowotny, trainer imobiliar.
Locuinta scoasa la vanzare nu trebuie sa aiba amprenta actualilor proprietari
Cu alte cuvinte, primul lucru care trebuie făcut atunci când vinzi o proprietate este să te descotorosești de tot ce poate arăta viața și obiceiurile vechilor proprietari. De asemenea, este important să nu creezi niciun nou stil al locuinței, căci viitorii clienți riscă să nu se regăsească cu toții în el.
„De cum ajungem la o proprietate, în baie, de exemplu, scoatem periuța de dinți, pasta, cremele și punem două-trei lucruri neutre pentru a da o notă colorată. În sufragerie, unde tinde să fie mai aglomerat, scoate tot ce se mută ușor, inclusiv covorul. Apoi adaugi înapoi în cameră lucrurile unul câte unul, până când simți că arată bine”, continuă Christian Nowotny.
O categorie specială de locuințe este cea în care există mirosuri specifice. Se spune că mirosul care vinde cel mai bine o proprietate este cel de pâine caldă. Dar pentru că sunt rare cazurile în care proprietarii se apucă de brutărie de câte ori așteaptă un potențial client, trebuie găsite metode alternative.
„Cei care nu sunt fumători și au fost în apartamentul unui fumător, știu cât de nepotrivite sunt mirosurile. La fel, cei care nu au câine și au fost în apartamentul unei persoane care are câine. Pentru a salva aceste situații, puteți să mergeți la supermarket și să cumpărați un spray sau recomand ceva profesional. Eu am comandat de pe internet un produs din Germania, se numește Imoscent. Deci „miros de imobiliare”. Are cinci arome extrem de eficiente, plus că nu este numai un miros care umple camera, ci se atașează de moleculele de miros urât”, mai precizează Christian Nowotny.
Totuși, pentru ca acest spray să aibă efect, el nu ar trebui pulverizat prea aproape de momentul vizionării. Timpul ideal ar fi cu aproximativ o oră înainte.
Locuinta trebuie amenajata minimalist, dar de efect
La momentul la care este gata de scos pe piață, casa ar trebui să fie amenajată minimalist, dar de efect. Acest lucru impresionează atât la vizionări, cât și în fotografii. Mai ales dacă fotografiile sunt de calitate.
„Nu se face doar o fotografie, se fac patru-cinci fotografii din unghiuri diferite. Nu folosi un aparat ieftin, de 100 de euro, poate ai un obiectiv tip fisheye, care are un unghi mare, dar nu abuza de el astfel încât să iasă o fotografie deformată. De asemenea, asigură-te că ai lumină când faci fotografiile. Îți trebuie un blitz puternic. Dacă nu ai unul, poți cumpăra lămpi de construcții și un stativ sau trepied, costă 20 euro de bucată. Dar țineți cont de faptul că fotografiile bune, care vând proprietatea, ar trebui să îți ia o oră-două. și poate că trebuie să aștepți o zi-două până când iese soarele și proprietatea arată bine și pe exterior”, continuă cunoscutul trainer imobiliar.
Alături de contractele de exclusivitate și descrierea emoțională a locuinței, a face și a alege cele mai bune fotografii este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le urmărești pentru orice proprietate. Iar un asemenea demers este cu atât mai important cu cât piața este invadată de fotografii de slabă calitate.
„Eu nu fac singur fotografiile. Am angajat un fotograf profesionist. În cazul agenților, dacă acesta este prea scump, atunci se pot uni mai multe agenții și să angajeze un fotograf împreună”, este de părere Nowotny.
In cazul locuintelor noi, fara mobilier, este nevoie de eforturi mai mari
Lucrurile sunt ceva mai complexe în cazul ansamblurilor rezidențiale noi, care nu au niciun fel de mobilier.
„Noi am semnat un contract cu o firmă de mobilier și primim mobilă gratuită pentru aceste apartamente. Condiția este să am logoul companiei pe fiecare bucată de mobilă. Așadar, mobilez unul dintre aceste apartamente astfel încât să arate ca o proprietate reală. Iar clientul care vrea apartamentul mobilat, poate să cumpere acele produse cu 30-40% discount”, explică Christian Nowotny.
Important este ca toată lumea, cu atât mai mult agenții imobiliari, să înțeleagă faptul că eforturile sunt absolut necesare, dacă se dorește un rezultat final bun.
„Dacă te gândești că munca de agent se rezumă la a te întâlni cu clientul, a semna contractul și a pleca apoi, greșești. Acest lucru s-a întâmplat ieri. Acum vorbim despre mâine”, încheie Nowotny.