De de cu un agent imobiliar si nu fara?
am incercat intotdeauna sa inteleg ce gandesc vanzatorii cand se hotarasc sa isi vanda proprietatile fara a cere ajutorul unui agent imobiliar si de fiecare data pierd logica deciziilor acestora. Voi incerca sa fiu cat mai explicit: daca un vanzator decide sa-si vanda proprietatea fara ajutorul unui agent imobiliar, va aloca bani, va pierde timp si nu va putea sa faca mai mult de 20% din tot ce poate face un agent imobiliar profesionist.
Ce poate face un vanzator?
– Publica proprietatea pe 2, 3 sau poatemai multe site-uri bineinteles gratuite ceea ce nu ofera prea multa expunere acestui tip de publicitate;
– Da un anunt in ziarul local in speranta ca cineva il va contacta poate chiar din prima zi;
– cateodata pune si un panou/banner cu DE VANZARE
– ” si gata cu planul de marketing”
Ce este diferit la un agent imobiliar profesionist?
– Are o colectie de date recente cu istoricul acestora,
– Are cunostinde de marketing imobiliar,
– Face prezentari profesioniste proprietatii,
– Cunoaste pozitionarea tipului de proprietate pe piata astfel incat sa poata determina valoarea reala pentru vanzare,
– Stie cum sa aranjeze o proprietate pentru a fi atractiva pe piata,
– Stabileste tipul de clienti tinta pentru acest tip de proprietate,
– Stabileste planul de marketing, pasii necesari, actiuni si metode, prezentarea proprietatii astfel incat sa nu epuizeze toate resursele de marketing in acelasi timp,
– Publica proprietatea in portaluri si platforme imobiliare unde persoanele fizice nu au acces,
– Listeaza sistematic in ziare si reviste,
– Transmite periodic email-uri si buletine informative,
– Cooperaza cu alti agenti si agentii imobiliare care pot avea potentiali clienti,
– Are o lista de cumparatori in asteptare care pot fi redirectionati si transformati in cumparatori pentru aceasta proprietate,
– Participa la evenimente, targuri si expozitii unde agentii isi promoveaza proprietatile imobiliare,
– Are abilitati de negociere,
– Realizeaza studii de piata pentru cumparator,
– Vine in vizita doar cu clienti calificati,
– Ofera sprijin clientilor pentru finantare,
– Ofera solutii de reducere a costurilor: notar mai ieftin, o companie serioasa si cu preturi rezonabile ce poate ajuta la mutare, servicii de curatenie cu reducere, etc.
Mai trebuie sa argumentam de ce un vanzator trebuie sa aiba alaturi un agent imobiliar?
Da, ma simt obligat sa-ti spun ca ai nevoie de un singur agent imobiliar.
Multi vanzatori incearca sa colaboreze cu cat mai multi agenti..sau chiar cu toti daca s-ar putea, sperand ca cumparatorul sa ajunga la usa sa cat mai curand.
In realitate nu este asa. Cate masini putem conduce in acelasi timp? Cati dirijori conduc o orchestra?
Lucrand cu mai multe agentii sau incercand sa colaboreze cu cat mai multi agenti, vanzatorul spera si crede ca atrage mai multa forta de vanzare asupra sa. Ce stie insa agentia sau agentul? El stie ca nu este singurul care va incerca sa vanda proprietatea si prin urmare orice efort costisitor din cele enumerate mai sus poate fi inutil deoarece vanzarea poate fi facuta de orice alta agentie sau chiar de proprietar. Asa ca se va va limita la actiuni minime sau doar la folosirea acestei proprietati pentru a reusii vazarea alteia.
Un agent profesionist va aloca un buget planului sau de marketing, platit din banii sai anticipat vanzarii si tocmai de aceea va fi motivat sa-ti vanda cat mai repede posibil.